İş

Stellantis UAW grevine hazırlanıyor

United Auto Workers (UAW) sendikası şu anda Fransız-İtalyan otomobil üreticisi Stellantis’e karşı bir dizi grev hazırlığı yapıyor. Bu hamle, yaklaşık bir yıl önce Stellantis, General Motors ve Ford’u da içeren Detroit Üçlüsü otomobil üreticilerini önemli ölçüde etkileyen ulusal grevin ardından geliyor. Önceki iş bırakma eylemi milyarlarca dolar zarara yol açmış ve geçici olarak 50.000 işçiyi işsiz bırakmıştı.

2023’te göreve başlayan UAW Başkanı Shawn Fain, Stellantis’i sözleşme yükümlülüklerini yerine getirmemekle suçladı. Fain, Salı günü birden fazla yerel sendika şubesinin Stellantis’in faaliyetlerini potansiyel olarak durduracak grevler için hazırlandığını belirtti. Geçen yılki altı haftalık grev, Stellantis’in yaklaşık 750 milyon € (834,08 milyon $) kâr kaybetmesine neden olmuştu. UAW’nin, Donald Trump’a karşı başkanlık için yarışan ABD Başkan Yardımcısı Kamala Harris’i desteklemesi, seçimler yaklaşırken işçi anlaşmazlığına siyasi bir boyut katıyor.

Olası grevler, Stellantis’in geciktirdiği veya yerine getirmediği iddia edilen ürün ve yatırım taahhütleriyle ilgili şikayetlere dayanıyor. Bunlar arasında yeni bir batarya tesisi ve Illinois, Belvidere’deki bir fabrika için milyarlarca dolarlık yatırım ve Dodge Durango SUV üretiminin ABD dışına taşınması olasılığına ilişkin endişeler yer alıyor. Stellantis, Durango üretimini taşıma planlarını doğrulamadığını ve sözleşmenin belirli piyasa koşulları altında finansal taahhütlerde gecikmelere izin verdiğini belirterek karşılık verdi.

Stellantis’in Kuzey Amerika performansı geçtiğimiz yıl boyunca inceleme altındaydı; bayiler ve hissedarlar yavaş satışlar, yüksek stoklar ve düşen hisse fiyatı konusunda endişelerini dile getirdiler. CEO Carlos Tavares, ABD operasyonlarını iyileştirme konusunda kararlı olduğunu ifade etti ve küresel olarak kârsız markaları kapatma olasılığını dışlamadı.

Bu zorluklara rağmen, Stellantis’in ABD araç stok seviyeleri geçen yılki grevden öncekine göre daha yüksek, bu da yeni işçi eylemlerinin acil etkisini azaltabilir. Cox Automotive’e göre şirketin Ağustos ayı sonunda 77 günlük araç stoğu vardı ve bu bir önceki yıla göre artış gösterdi.

UAW, Jeep SUV’ları gibi yüksek talep gören araçları üreten fabrikalarda grev yapma stratejik seçeneğine sahip, bu da sendika kaynaklarını korurken Stellantis üzerinde daha fazla baskı oluşturabilir. İlk grev yetkilendirme oylamasının zamanlaması belirsiz, ancak Toledo, Ohio; Kokomo, Indiana ve Michigan’daki birkaç lokasyondaki yerel şubeler tarafından şikayetler sunuldu ve bu Stellantis’in işgücünün önemli bir bölümünü temsil ediyor.

UAW’nin geçen yılki iş anlaşmasında kazandığı ürün ve finansal taahhütler üzerinde grev yapma hakkı yasal zorluklarla karşılaşabilir. Stellantis’in UAW’nin şikayetlerini ele almak için birkaç fırsatı var ve çözülmeyen sorunlar 60 gün içinde bir grev yetkilendirme oylamasına yol açabilir. Ancak, grevi yetkilendirmek için yapılan bir oylama, grevin kesinlikle gerçekleşeceğini garanti etmez.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort